7 aug. 2008

Mi-am luat bicicleta :)

Dupa cum spune si titlul, am pasit in sfarsit pe calea eco-friendly si am decis sa schimb plimbarile cu autobuzul / metroul / tramvaiul / etc. cu plimbarile pe bicicleta.

Aceasta fiind spuse, hai sa va povestesc detaliile:

1. Bicicleta am luat-o la mana a doua de pe Okazii cu 900 de lei, asta in conditia in care ea noua costa intra 500 si 600 de euro la nemti, Germania fiind si tara de fabricatie. Primul lucru care l-am observat a fost faptul ca e foarte rigida, adica pare un obiect foarte inchegat si rezistent;

2. Recomand tuturor sa-si cumpere o bicicleta full-suspension pentru Bucuresti! E un pic mai scumpa dar face toti banii, motivatia cea mai importanta fiind calitatea proasta a unor drumuri si numarul mare de borduri pe care trebuie sa le urcati. Suspensia pe spate este reglabila, adica se poate seta in functie de greutatea utilizatorului, lucru foarte binevenit.

3. Bicicleta se numeste Ghost ASX 4500 iar mai mult detalii despre ea le puteti gasi AICI.

4. Saua este execrabila! Nu am cuvinte in vocabular si nu cred ca orice creatie poetice, demna de zeci de premii si de admiratia criticilor nu poate descrie sentimentul pe care il ai dupa ce mergi vreo 30 de km pe acest obiect de tortura medieval. Trebuie neaparat sa imi cumpar fie o husa de gel, fie o sa cu gel, fie niste pantaloni cu burete. Am vorbit cu un prieten care a citit pe forumuri de specialitate in care unii experti sustineau ca mai poti sa astepti sa ti se tabaceasca curul... nu stiu ce sa zic despre aceasta optiune, dar dupa durerile insuportabile prin care am trecut ieri si azi, nu cred ca vreau sa-mi prelungesc agonia pana mi s-o tabaci curul...

5. Una dintre problemele, care mi s-a parut oarecum importanta, este faptul ca atunci cand apasam mai tare pe pedala, imi zbura lantul de pe zimtii foii. Dupa un timp, aceast problema a disparut, insa nu vreau sa risc si am s-o duc la un service pe care mi l-a recomandat o colega de munca.

6. O alta problema, care m-a facut sa-l sun pe vanzator in aceasta dimineata si sa-mi vars nervii, a fost urmatoarea: la un moment dat, s-a blocat foaia, aparent fara nici un motiv. Am dat inainte, inapoi, parca mergea vreo 10 metri, dupa aia se bloca. Situatia de tensiune a capatat o anvergura care m-a dus cu gandul la diverse actiuni tenebroase, directionate catre prea amabilul vanzator. Cum am reusit sa rezolv problema? Am dat tare la pedale si am schimbat pinionul, si gata! Acum, dat fiind faptul ca este si o bicicleta la mana a doua, este de inteles sa apara astfel de probleme, singura solutie fiind un drum catre un service de reglaje fine, atat la foi, cat si la pinioane.

In concluzie, argumentele sunt urmatoarele

PRO

- constructie foarte solida, material destul de usor si de calitate foarte buna;
- schimbatorul de viteze este exceptional;
- frana pe fata merge impecabil si este foarte sensibila, desi la inceput ai nevoie de cativa km pentru a te obisnui cu ea;
- suspensiile sunt mai mult decat necesare pentru drumurile din capitala, care mi-ar fi pus probleme mult mai grave poponetului in cazul in care bicla nu era dotata cu furca si cadrul cu pistoane;
- cauciucurile pe care le avea cand am cumparat-o sunt de foarte buna calitate (Continental);
- pedalele sunt din otel si aluminiu, astfel ca nu exista riscul sa crape;
- arata foarte bine, si culorile sunt foarte "lively" (gri, albastru si alb).

CONTRA

- cele doua probleme enumerate la punctele 5 si 6, care mi se par foarte grave;
- saua... este cosmarul vietii mele;
- frana pe spate este foare slaba, inexistenta, dar probabil ca a lasat-o asa utilizatorul precedent pentru a nu toci cauciucul.

3 comentarii:

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=DjEVTDHqqtM
Adevarata bicicleta de oras!

Romulus Cristea spunea...

Bicicleta cu prosop la sa!? Asa ceva n-am mai auzit

Romulus Cristea spunea...

Salut,
Harta e buna, dar acolo vax trasee! Un traseu si un tur de parc IOR, parca am fi handicapati. Steve, daca tot esti jurnalist ar trebui sa iei atitudine si sa te adresezi autoritatilor sa faca piste pentru biciclete. Ce naiba, handicapatii astia de primari ai Capitalei isi bat joc de biciclisti.