18 aug. 2008

In sfarsit, linisitit...

In sfarsit, pot spune cu mana pe inima, ca sunt multumit pe deplin de bicicleta mea! Angrenajul merge bine, schimbatoarele merg bine, suspensiile merg excelent (atat pistoanele pe furca cat si arcul de pe cadru), nu se mai aud zgomote enervante de la lant sau de la pinioane/foi.

Astfel, de la data ultimului meu mesaj, adica 8 august, si pana acum am avut cateva mici probleme, care s-au rezolvat cu o simpla plimbare la service iar ultimele zile am avut parte doar de plimbari placute si fara nici un pic de stres. Toata nervozitatea pe care am avut-o in zilele care au urmat cumpararea bicicletei a apus acum iar Imparatul Calm s-a asezat frumos pe tronul sau maiestuos.

Acum ca m-am calmat, revin cu o parere foarte obiective in legatura cu bicicleta. Recenzia care urmeaza se refera la diferitele situatii in care am testat:

1. Pe drumurile din Bucuresti. Bicicleta se descurca destul de bine in fata multitudinii de borduri care trebuiesc coborate si urcate, pe care ADP-ul si primariile de sector au binevoit sa le lase de cate 10-15 cm, in loc sa faca treceri la nivel. De obicei o tin pe a 2-a foaie si pe al 4-lea pinion, viteza care ma ajuta cam in orice situatie. In cazul in care am drum liber si putin vant in fata, schimb pe al 5-lea sau al 6-lea pinion. Per total, opinia mea este ca aveti nevoie de o bicicleta cu suspensii in Bucuresti, dat fiind faptul ca nu toate trotuarele arata ca cele din centru.

2. Off-road. Singurul off-road pe care l-am facut cu bicla a fost prin balariile din Herastrau iar acolo s-a descurcat excelent. Cadrul dotat cu full-suspension trece cu brio testul gropilor si a damburilor din cel mai mare parc din capitala, preluand majoritatea socurilor care in mod normal ar fi directionate catre posteriorul meu.

Acum ca am terminat cu situatiile in care am testat-o, ajung si la partile bicicletei si cum s-au descurcat acestea sau cum m-am obisnuit eu cu ele.

1. Ce credeam ca este imposibil s-a dovedit a fi cat se poate de adevarat: fundul s-a tabacit pe sa, astfel ca durerea machiavelica pe care am suportat-o cateva zile, la debutul odiseei ciclistice, acum a disparut. Sincer, consider ca saua este chiar confortabila, mulajul fiind destul de comod pentru cele mai multe modele de fund (suna foarte aiurea, nu? :)). Deci, sfatul meu pentru toti biciclistii si o erata pentru mesajul de mai jos: NU CUMPARATI O SA PE GEL! ASTEPTATI UN PIC, CA NU DOARE CHIAR ASA DE RAU :P

2. Sincer, imi pare foarte rau ca nu am reusit sa repar schimbatoarele cu care a venit bicla si le-am inlocuit cu niste banale Revo"shit". E ca si cum ai compara un schimbator manual de pe o Honda Accord cu un Tiptronic de pe un 599 Fiorano... Oricum, la prima ocazie am de gand sa-i pun niste schimbatoare mai bune, poate sa-i schimb intregul sistem de schimbare a vitezelor (unu foarte bun costa in jur de 250-300 de lei, cu totul).

Cam atat pentru acum, revin cu un mesaj pentru a va comunica experienta mea ca biciclist timp de o pereche de saptamani in Bucuresti!

Apropo, daca "bazaie" rau de tot la pedale, incercati sa ungeti lantul. La mine asta a rezolvat problema.


1 comentarii:

Anonim spunea...

doar o parere... ;)
http://www.douamaini.ro/?p=237